Ahu Akgün'ün kameo olarak eşlik ettiği
İbrahim Karakütük'ün yeni sergisi Aç Aslan Mağarası
30 Aralık'a kadar Galeri Nev'de görülebilir
İbrahim Karakütük, Günlükler serisi, 2021, Arşivsel pigment baskı, 60*90 cm, 5 ed. + (2 ae)
İbrahim Karakütük'ün yeni sergisi Aç Aslan Mağarası Galeri Nev'de açıldı. 30 Aralık'a kadar ziyarete açık olan sergide Karakütük, bir kutsal kitap metnini takip ediyor; cezalandırılmak üzere mağaralarına atılan bir günahkarı yemek yerine onu da aç bırakarak terbiye eden aslanları eserlerinin arasında gezdiriyor. Dostoyevski’nin Yer Altından Notlar'ını alıntılayan Karakütük, içi öfkeyle dolanların sevgiyi fark edememelerinden yakınıyor. Öfke ve diğer kontrol edilemez dürtülerin zavallılığından çıkışı arıyor.
İbrahim Karakütük, Günlükler serisi, 2021, Arşivsel pigment baskı, 60*90 cm, 5 ed. + (2 ae)
Sergiye “kameo” olarak Düşen Pembe isimli eseriyle Ahu Akgün eşlik ediyor. Sanat tarihinin tüm erotik çıplaklarına meydan okuyan Düşen Pembe diğer eserlerle ilişkileniyor ve aç aslanların arasına iniyor.
İbrahim Karakütük, Günlükler serisi, 2021, Arşivsel pigment baskı, 60*90 cm, 5 ed. + (2 ae)
Ahu Akgün, Düşen Pembe, 2023, Tuval üzerine yağlı boya, 150*120 cm
İbrahim Karakütük, 2012 yılından beri fotoğrafı bir anlatı biçimi olarak ele alıyor. Lens tabanlı işler üreten sanatçı, dilini anlatmak istediklerine uygun olacak şekilde her defasında değiştirerek çalışıyor. Ka Fotoğraf Geliştirme Atölyesi ve Fotolab Print Space’in kurucularından olan Karakütük, Islak Hüzün isimli kitabıyla İstanbul Photobook Festival’de (2017) FUAM Kassel ortak jürisi en iyi maket kitap ödülünü kazandı. Karakütük, Islak Hüzün'ün yanı sıra Vitrivirus Man (2013), Babam (2013), -3 (2014) kitaplarını bağımsız olarak hayata geçirdi. İlk kişisel sergisi Göğüs Boşluğunda Zikzaklar 2021 yılında Galeri Nev’de açıldı. Sanatçının eserleri 2017 yılında Galeri Nev’in İstanbul Tütün Depo’sunda gerçekleştirdiği Meleklerin Payı sergisinde, 2018 yılında NevNesil Monomit sergisinde, 2019 yılında Galeri Nev’in otuz beşinci yılı vesilesiyle gerçekleştirdiği Altın Çağ sergisinde ve son olarak 2022 yılında 17. İstanbul Bienali paralel etkinliği olarak Kendi Koleksiyonu’nun mekânında Galeri Nev tarafından düzenlenen Tekrar Dönelim grup sergisinde izlendi.
コメント