top of page

Ham, samimi ve sade estetiğin peşinde


Selim Süme’nin Şair Ahmet Güntan'ın Parçalı Ham manifestosundan ilham alarak açtığı ilk kişisel sergisi TRANSİT, 10 Şubat-19 Mart tarihleri

arasında Versus Art Project’te izleyiciyle buluşuyor. Günlük ve sıradan olanı merkezine alan sergi, rastlantı ve kurgu arasındaki opak alanda gündelik olanın estetize ve(ya) dramatize edilmesini araştırıyor


Selim Süme, İsimsiz, 2021, Arşiv Pigment Baskı, 225 x 150 cm

Sanatçının ve Versus Art Project'in izniyle


Fotoğraf çekmenin aynı zamanda bir şeyi çekmemek/göstermemek, kadrajın dışında

bırakmak olduğuna işaret eden Süme, TRANSİT serisinde uzun zamandır

rafa kaldırdığı konulara tekrar odaklanıyor.


Süme, 25 yıl önce lens odaklı işler üzerine çalışmaya başladığında kullandığı üretim

biçimine geri dönüş olarak tanımladığı bu seride bas-çek (şipşak) pratiğini kullanıyor.

Kompakt filmli bir makinenin imkânlarından yararlanmaya çalışan seri ile mümkün

olabildiğince ham, samimi ve sade estetiğin peşinde bir dil kurmaya çalışan Süme,

fotoğraflarıyla hafızanın kaydını günlük tutma pratiğiyle ele alıyor ve bunları kendi

ifadesiyle “izleyiciyi kör etmeden” göstermeye çalışıyor.


Süme’nin Şair Ahmet Güntan'ın Parçalı Ham manifestosundan ilham alan

fotoğrafları TRANSİT başlığı altında bir araya geliyor.


“Şiiri yaratma, yavaşça ara.

İçeride değil, dışarıda - somutta.

Beyin kimyana ihanet etmeden bak. Nasılsa seni kimse takmıyor.

Gözlemlemediğin, dokunmadığın şeyi şiire sokma.

Görmediğin coğrafyaları, yaşamadığın tarihi yazma. (Kitaplardan somut bilgiyi ham

olarak alabilirsin.)

Sıfatlardan kaçın.

Dize kurma.

Kafiye yapma.

Söz sanatlarından sakın.

Gizli gönderme yapma. Okuyucunun donanımına ihtiyaç duyma.

İmgeyi bilgi vermek için kullan.

Tıfıl Garson’u unutma.”


Ahmet Güntan, Parçalı Ham manifestosu



Comments


bottom of page