Beykoz Kundura’nın Mart ajandasında, tiyatrodan dansa, performanstan canlı müzik eşliğinde sessiz filme, dolu dolu bir program var
Eski Tören İçin Yeni Cilt, Fotoğraf: Canberk Ulusan
Beykoz Kundura’nın disiplinlerararası sahnesi Kundura Sahne’de bu ay; Melih Kıraç’ın koreografisini yaptığı ve Kamola Rashidova’nın tek kişilik performansı Eski Tören İçin Yeni Cilt, 10 Mart’ta dans meraklılarını karşılarken; eleştirmenlerin yılın en iyi oyunları arasında gösterdiği Geçen Gün de 13 ve 24 Mart tarihlerinde seyircisiyle buluşuyor. Beykoz Kundura’nın restorasyonuyla da etkili sineması Kundura Sinema’nın Mart programında ise, sessiz sinemanın ilk yıldız kadın oyuncusu Asta Nielsen’ın iki filmi restore edilmiş kopyalarıyla ve canlı müzik eşliğinde gösterilecek. 17 Mart Pazar günü gerçekleşecek programda, Nielsen’ı büyük bir yıldız, yapımcı ve aşık rolünde kendinin kurgusal bir versiyonunda izleyeceğimiz Filmlerin Primadonnası (The Film Primadonna, 1913) ve oyuncunun kariyerindeki en güçlü performanslarından birini verdiği Düşüş (The Decline, 1922) adlı filmler art arda gösterilirken, piyanoda Selen Gülün, basta Alper Yılmaz ve davulda Derin Bayhan’dan oluşan Selen Gülün Trio da filmlere canlı eşlik edecek. Beykoz Kundura etkinlik biletleri passo üzerinden temin edilebilir.
10 Mart 2024, Pazar | 17:00 | Eski Tören İçin Yeni Cilt
13 Mart 2024, Çarşamba | 21:00 | Geçen Gün
17 Mart 2024, Pazar | 16:30 | Selen Gülün Trio Eşliğinde Sessiz Filmler (Filmlerin Primadonnası & Düşüş)
24 Mart 2024, Pazar | 17:00 | Geçen Gün
Eski Tören İçin Yeni Cilt
Dans, performans
2024, 45’, +13
Eski Tören İçin Yeni Cilt, Fotoğraf: Canberk Ulusan
Koreografi: Melih Kıraç
Birlikte Üretim ve Performans: Kamola Rashidova
Işık Tasarım: Utku Kara
Kostüm Tasarım: Hilal Polat
Müzik: Akira Rabelais, Arvo Part (Else Torp, Christopher Bowers-Broadbent, Paul Hillier)
Ortak Yapım: Kundura Sahne
Kamola Rashidova’nın performansıyla Melih Kıraç’ın koreografisini yaptığı Eski Tören İçin Yeni Cilt, demans halinde yaşanan hafıza olaylarına işaret ederek, performans anında geçmiş, şimdi ve gelecek melezliğinin yollarını arıyor. Bir tabakanın altında hiç zarar görmeden kalmış ve yaşlanınca hareketlenen bir anıdan yola çıkarak -1930’larda evlatlık verilen babaannesinin Konya’daki köyüne seyahati- ve Özbekistan’da doğan dansçının rüyaları ve ana diliyle yaşadığı kopukluklardan ilhâm alan koreografi, anılarla ilişki kurma biçimlerimiz, dünyadaki yerimiz ve gelip geçiciliğimizin dansını yaratıyor.
Geçen Gün
Oyun
2023, 70’, +13
Geçen Gün, Fotoğraf: Canberk Ulusan
Yazan: Kerem Kurdoğlu
Yönetmenler: Naz Erayda, Kerem Kurdoğlu
Hareket Tasarımı: Maral Ceranoğlu, Mihran Tomasyan
Oyuncular: Esme Madra, Ozan Çelik
Ses Tasarımı: Tophane Noise Band (Serkan Aka, Mihran Tomasyan, Selim Cizdan, Ufuk Fakıoğlu)
Sahne Tasarımı: Kerem Kurdoğlu, Serkan Aka
Yönetmen Yardımcısı: Ekin Deniz Görk
Asistanlar: Mete Balyan, Basma Seiba
Işık Tasarımı: Utku Kara
Ses Uygulama: Defne Gül, Berkant ‘Doktor’ Kılıçkap
Afiş Tasarım: Maya Kurdoğlu
Fotoğraf: Gençer Yurttaş
Uygulayıcı Yapımcı: Çıplak Ayaklar Stüdyosu
Yapım: Kundura Sahne
Bir şehir. Ve iki kişi. Birbirleriyle sürekli karşılaşan, geçişen, çarpışan, ama birbirlerini gerçek anlamda hiçbir zaman görmeyen iki kişi. Dünyaya karşı iki kişi. Şehrin içinde hareket ediyorlar. Ezilmemeye çalışıyorlar. Şehirle başa çıkmaya çalışıyorlar. Herkes onlara karşı, onlar tek başına. Kâh seksen yaşındalar, kâh on sekiz. Bir bakmışsın mağdur durumdalar, bir de bakmışsın suçluluk duygusu içlerini kemiriyor. Biz tanıyoruz onları. Onlar da bizi tanıyor. Şehir değişiyor. Şehir sürekli farklı rotalar çiziyor. Şehir onları itip kakıyor. Diğer insanlar, şehirle bir olmuş, sürüklüyorlar onları. Her an başka bir tehdit altındalar. Sesler sarmalıyor hepsini. Kâh rahatsız edici bir kakafoni, kâh büyüleyici bir sükûnet. Kâh bir gürültü yumağı, kâh bir müzik. Ama aslında şehir de onlar, diğer insanlar da. Yani aslında ne kendilerinden başka bir şehir var, ne de kendilerinden başka diğer insanlar. Var olan sadece onlar. Yüzlerce, binlerce kendileri. Endişe dolu bir sevgi hikâyesi bu.
Selen Gülün Trio Eşliğinde Sessiz Filmler (Filmlerin Primadonnası & Düşüş)
Asta Nielsen, Düşüş (The Decline)
Filmlerin Primadonnası
1913, Almanya, Siyah&beyaz, 17’, Sessiz; İngilizce ara yazılı, Türkçe altyazılı
Yönetmen: Urban Gad
Senaryo: Urban Gad
Oyuncular: Asta Nielsen, Paul Otto, Fritz Weidemann, Fred Immler
Görüntü Yönetmeni: Axel Graatkjær, Karl Freund
Prodüksiyon Tasarım: Fritz Seyffert
İşine tutkuyla bağlı film yıldızı Ruth Breton’ın kalbi çok hızlı yer değiştirmektedir. Yönetmen Walter ile birlikteyken kumarbaz Von Zornhorst’a aşık olan Ruth, yaptığı seçimin sonuçlarını ağır ödeyecektir. Orijinali 1429 metre uzunluğunda olan ama günümüzde yalnızca 278 metrelik bir kısmı kurtarılabilmiş 1913 yapımı film, 17 dakikalık bu parçasıyla bile izleyenler üzerinde derin bir etki bırakıyor.
Düşüş
1923, Almanya, Siyah&beyaz, 84’, Sessiz; Almanca ara yazılı, Türkçe altyazılı
Yönetmen: Ludwig Wolff
Senaryo: Ludwig Wolff
Oyuncular: Asta Nielsen, Albert Bozenhard, Gregori Chmara, Adele Sandrock
Görüntü Yönetmeni: Axel Graatkjær, George Krause
Prodüksiyon Tasarım: Fritz Seyffert, Heinz Beisenherz
Kaja Falk, kariyerinin zirvesinde bir varyete yıldızıdır. Sevgilisi olan genç balıkçı Peter, Kaja’nın işlediği bir cinayeti üstlenir ve on yıl hapis cezasına çarptırılır. Bundan çok etkilenen Kaja, aşkına sadık kalacağına ve onu bekleyeceğine söz verir. Ancak yıllar Katja’ya iyi davranmayacaktır.
Comments