Sakıp Sabancı Müzesi’nde devam eden, sanatçı Ege Kanar’ın Dün Bugün İstanbul sergisi, 4 Kasım saat 16:30’da Vasıta: Bir Enstalasyonu Sergilemek ve Korumak başlıklı söyleşiye ev sahipliği yapıyor. Söyleşi, sanatçının sergi kapsamında, mekâna özgü olarak ürettiği yerleştirme Vasıta’ya odaklanıyor
Ege Kanar’ın Dün Bugün İstanbul sergisinden, Fotograf: Murat Germen, Ağustos 2021
Bronz çağından beri kullanılan bir enstrüman olan ziller, temas hoparlörleri ve ses kabloları ile üretilen Vasıta, parçası olan zillerle yapılmış ses kayıtlarından oluşan bir kompozisyonu hoparlörler yardımıyla aynı enstrümanlara geri aktaran, mekâna özgü bir yerleştirme olma özelliği taşıyor. Fiziksel temas yoluyla bu enstrümanlara geri beslenen ses, zillerin doğal frekanslarıyla örtüştüğünde, ziller titreşmeye başlarken; belirli zilleri yakalayarak, rezonansa sokan bu frekanslar; içinde, kimlik, geçmiş, malzeme, gelenek ve coğrafya gibi mefhumların da hizalanarak duyumsanabilir olduğu bir çeşit yankı odası yaratıyor. İstanbul Agop fabrikasında üretilen ve çeşitli arazlara sahip oldukları için kusurlu bulunarak ıskartaya ayrılan bu zillerin, fabrikaya teslim edildiklerinde eritilerek, yeni zillerin yapımında kullanılacak alaşıma geri katılması planlanıyor.
Ege Kanar’ın Dün Bugün İstanbul sergisinden, Fotograf: Murat Germen, Ağustos 2021
Teknoloji temelli bu yerleştirmeyi korumak için rasyonel bir risk değerlendirme metodolojisi oluşturma yönündeki çalışmalara katkı sunulması hedeflenecek olan Vasıta: Bir Enstalasyonu Sergilemek ve Korumak başlıklı söyleşide ise, dijitalSSM Araştırma Yöneticisi Osman Serhat Karaman ve sanatçı Ege Kanar, yapıtın bağlamı ile sergilenmesi biçimi arasındaki ilişkiyi ve gelecek sergilemelerde geçirebileceği dönüşümleri olası senaryolar üzerinden analiz ediyor.
Ege Kanar’ın Dün Bugün İstanbul sergisinden, Fotograf: Murat Germen, Ağustos 2021
Vasıta: Bir Enstalasyonu Sergilemek ve Korumak söyleşisi 4 Kasım Perşembe günü saat 16.30’da, Sakıp Sabancı Müzesi Galeri-2’de izleyicilerini bekliyor.
Comentarios