Yaprak Akıncı'nın kişisel sergisi Minus 30 Mart-13 Mayıs 2023 tarihleri arasında Milli Reasürans Sanat Galerisi'nde yer alıyor. İnsana ait izlerin olduğu fakat insan bedeninin olmadığı son dönem manzaralarının gösterildiği sergiyi ziyaret etmek için yarın son gün!
Yaprak Akıncı renklerin, biçimlerin ve hareketlerin uyumunu kullanarak soyut resimlerinde duygularının ve gelecek tahayyüllerini yansımalarını resmeder. Enerjik ve dinamik resimlerinde, renklerin ve şekillerin hareketi, özellikle yapıtlar bir aradayken izleyiciye bir hareket hissi verir. Sanatçı kullandığı renk paletinde kontrast renklerin birbiriyle uyumunu araştırırken resimlerine alüminyum, kumaş yahut kâğıt gibi malzemeler de ekleyerek resimlerinin boyutunu, dokusunu ve derinliğini arttırır.
Akıncı'nın resimleri, soyut sanatın geleneksel kurallarından kaçınır ve sınırları zorlar. Akıncı'nın soyut resimleri, izleyicilerin hayal gücünü harekete geçirirken resimlerle izleyici arasında bir diyalog başlar.
Yaprak Akıncı, Milli Reasürans Sanat Galerisi'nde devam eden sergisinde insana ait izlerin olduğu fakat insan bedeninin olmadığı son dönem manzaralarını gösteriyor. Sanatçı ilgisini milyonlarca yıl boyunca kaya ve toprak parçaları altında kalmış, ısı ve basınç faktörleriyle oluşan yakıtlara yönlendirerek kendi deyimiyle “insanın yakıta ulaşma ve toprağı boşaltma çabasının ardından geriye kalanları” bir kayıp sahnesi olarak betimliyor.
Minus, tüm ihtimallerin kesiştiği yerde, varlığın ve yokluğun ortasındadır.
Soyut lekeler yardımıyla oluşturduğu resimlerinde, aynı anda hem açık etme hem de gizleme pratiklerini kendine bir yöntem olarak kullanam Akıncı son dönemde sıklıkla ziyaret ettiği geçicilik, tekinsizlik, değişim, yıkım gibi kavramlar, resimlerinin görsel diliyle bir araya gelerek sanatsal eylemlerini yağan kar misali ele veriyor.
Toprak ve yüzey Akıncı’nın görsel dünyasında her ne kadar geçmiş zamanla yakından ilişkilense de aslolan şimdi ve gelecektir. Bu iki zamanın gerçekleştirdiği sessiz iş birliği, sanatçının dünyasında olup bitenlerin habercisidir.
Akıncı, form ve renkler aracılığıyla gerçekleştirdiği bu uçsuz bucaksız yolculukta, geleceğin belirsizliğini bir yöntem olarak kullanıyor. Bir şeyin gelecekte hiçbir zaman tam anlamıyla bilinemeyecek olması, potansiyellerle dolu bir dünyayı işaret ediyor.
Kommentare