top of page

Ne kadar yaysak az!

Son iki yıldır kültür, sanat ve eğlence takvimiyle şehir hayatına karışan Maximum Uniq, Erdil Yaşaroğlu’nun heykellerine ev sahipliği yapmaya başladı


Erdil Yaşaroğlu, Nota Çocukları, 2022, Polyester, akrilik boya | y. 400 cm


Sinemadan televizyona, sahne performanslarından konserlere ürettiği içerikler, hayata geçirdiği projeler, ulusal ve uluslararası iş birlikleriyle Türkiye’nin kültür, sanat ve eğlence hafızasının son 30 yılında etkin rol oynayan BKM, 2021 yılında şehre kazandırdığı Maximum Uniq ile İstanbul’un performans merkezlerinden birine ev sahipliği yapıyor. 2024 yılında 30. yaşını kutlayacak olan BKM, Maximum Uniq’le sahne ve performans sanatçılarına üretimlerini sergileyebilecekleri yeni alanlar sağlıyor ve sanatın farklı disiplinlerine yatırım yapıyor. Yıldönümünün arifesinde Erdil Yaşaroğlu ve BüroSarıgedik ile bir araya gelen BKM, Maximum Uniq için özel bir proje hazırladı.


Erdil Yaşaroğlu, Hayalci, 2019, Polyester, metal konstrüksiyon, akrilik boya, 250 x 120 x 300 cm


Her sezon Mayıs ayında açık havaya çıkan ve Kasım ayına kadar "açık havada sanat" ajandası adıyla sanatseverleri ağırlayan mekan Erdil Yaşaroğlu’nun üçü sınırlı süreli, ikisi kalıcı beş heykeline ev sahipliği yapıyor. Karikatürleri, çizgi romanları ve farklı boyutlarda ürettiği, çizgi dilini yansıtan heykelleriyle tanınan Erdil Yaşaroğlu ikinci solo sergisini Aralık 2024’te İstanbul’da gerçekleştirmeyi planlıyor. Sergi öncesinde, sanatçının Maximum Uniq için seçilen ve özel olarak üretilen işleri Nota Çocuklar, Büyük Parti, Hayalci, Sıkı Dostlar ve Totem heykelleri Maximum Uniq’te sergileniyor.




Erdil Yaşaroğlu, Büyük Parti, 2022, Polyester, akrilik boya, 200 (y.) x 160 x 80 cm


Açık hava performans alanına doğru sallandırdığı dev boyutlu ayakları ile Hayalci, hem konumlandığı yapıyı hem de gökyüzünü kendi hikayesinin bir parçası haline getiriyor. Benzer görünen ama aslında birbirinden tamamen farklı iki canlının, büyük bir goril ve üzerindeki maymunun dostluğunu, uyumunu ve neşesini anlatan Sıkı Dostlar konumuyla mekanı selamlarken aynı anda farklılıkların güzel olduğunu ve bize neler kazandırabileceğini hatırlatıyor. Hall fuaye alanında yer alan Totem ise; En basit konularda bile toplum tarafından önlerine inşa edilen engelleri her şeye rağmen aşmayı başaran güçlü ve yalnız kadınları tasvir ediyor.



Erdil Yaşaroğlu, Sıkı Dostlar, 2019, Polyester, metal konstrüksiyon, akrilik boya, 350 x 200 x 350 cm


"2024 yılında BKM 30.yılını kutlayacak. Tiyatroyla başlayan, sinema ve televizyon ile devam eden, gerçekleştirdiği yerli-yabancı konserler, dünyaca ünlü sahne performansları ve dijital yapımlarla güçlenen BKM büyüdükçe elindeki imkanları sadece kendi markasına değil, bulunduğu şehre, hizmet verdiği mekanlara ve varlığının devamlılığını sağlayan izleyicilerine aktaracak değerli fikirlerin, özel projelerin peşinden koşuyor. Maximum Uniq de böyle bir hayalin sonucu hayata geçti ve son 2 yıldır şehrin ritmine çok şey kattı. Artık seyircimizle kurduğumuz ilişkiyi boyutlandırmamız gerekiyordu. - Zümrüt Erol Bekçe, BKM, CEO


Erdil Yaşaroğlu ve Zümrüt Erol Bekçe Totem adlı yapıtın önünde Fotoğraf: Can Çıplak


"Maximum Uniq’in çok tanımlı bir mekan olması, iş yerleri, performans sahneleri, yeme içme mekânları hatta üniversitenin varlığı burayı her yerden farklılaştırıyor. Burası insanlara kendi hikayelerini anlatmak isteyen bir heykeltraş için harika bir yer. Çeşit çeşit insan var! Günün farklı saatlerinde farklı nedenlerle burada bulunan insanlarla buluşmak, onların anlarına kendi hikayelerimle katılmak çok mutlu edecek beni. İnsanları sanat ile tanımlanmış mekânlara çağırarak buluşmak kadar onların hayatlarının akışında zaten bulundukları yerlere gitmek ve böylece karşılaşmak da çok güzel. Kamusal alanlarda heykellerimin olmasını bu yüzden seviyorum. Heykel sevenler bir yana, daha önce heykelle hiç iletişime geçmemiş insanlara dokunmak ve özellikle çocuklarla ilk kez karşılaşmak heyecan verici. Çok gri bir dünyada yaşıyoruz. Sanatı ve güzellikleri hayatın içine ne kadar yaysak az!" - Erdil Yaşaroğlu

Comments


bottom of page