Resource Utopia’dan açık çağrı!

01.12.2017

Goethe-Institut, fotoğraf ve video alanlarında iş üreten, Türkiye’de yaşayan 40 yaşın altındaki 12 sanatçıyı, İstanbul ve Almanya'da durakları olan bir gezici sergi ve kitap projesi atölyesinin parçası olmaya davet ediyor

 

 
Resource Utopia, bölgesel bir sergi projesidir. Proje Türkiye'de gerçekleştirilmelidir. Gerçekliği meta seviyesinde aydınlatan, yaşanan deneyimleri yansıtan ve gelecekteki olayların metaforları haline gelebilen görsel hikayeler yaratmak amaçlanmıştır. Proje kapsamında Haziran 2018’de İstanbul’da, Nisan 2019’da ise Berlin’de birer sergi gerçekleşecektir. Bu sergiler, katılımcı 12 sanatçının üreteceği 12 proje ve bir kitap olarak tasarlanmıştır. Son başvuru tarihi ise 15 Aralık 2017’dir.


6 ay sürecek 3 atölye çalışması, fotoğraf kitabı projesi, İstanbul ve Berlin’de açılacak sergilerden oluşan Resource Utopia projesi, Alman felsefeci Ernst Bloch'un "soğuk akıntı" ve "sıcak akıntı" kavramlarına dayanıyor. "Soğuk akıntı", sosyal koşulların ve gelişim yönelimlerinin yalın, direkt, temiz, yakın veya uzak analizidir. "Sıcak akıntı”daysa “umut ilkesi” yatar: Halkın dilek ve beklentileri.

Sergi, katılımcı 12 sanatçının üreteceği 12 proje ve bir kitap olarak tasarlanmıştır.

 

Mentorlar

 

Andreas Rost: Fotoğrafçı, küratör ve öğretim görevlisi, IFA-Fotoğraf Temsilcisi / Dış İlişkiler Enstitüsü, Berlin’de yaşıyor.


Michael Biedowicz: ZEITmagazin fotoğraf editörü, Berlin’de yer alan Pavlov's Dog fotoğraf galerisinin kurucu ortağı, Berlin’de yaşıyor.


Volkan Kızıltunç: Fotoğrafçı, video sanatçısı, NOKS Bağımsız Sanat Alanı'nın kurucu ortağı, İstanbul’da yaşıyor.

 

Proje Ortakları: Goethe-Institut İstanbul, NOKS Bağımsız Sanat Alanı
 

Proje takvimi

 

1. Atölye: Ocak 2018 – 7 gün, İstanbul
2. Atölye: Nisan 2018 – 7 gün, İstanbul
3. Atölye: Haziran 2018 – 7 gün, İstanbul

 

Konsept

 

Gelecek hakkında konuşurken her insan, muhtemelen endişe verici bir katkıda bulunabilir. Kaçınılmaz ekonomik, sosyal, siyasi kısıtlamaların bulunduğuna dair her yerde var olan iddia, mevcut gerçekliği korkutan ve itaatkar bir şey gibi gösterir. Bu koşullar altında bireysel eylem için öznel doğum noktası mecburiyete tabidir. Gerçek dışında katlanılacak hiçbir şey kalmamıştır. Ancak, bir çıkış yolunun özlemi büyür, hayaller önem kazanır, dünyadaki bir imkânsızlık noktası olan bir ütopya aranır. Bununla birlikte, bir ütopya olarak insanlığın bir parçası gibi görünen şey, bir başka açıdan distopyaya aittir. Örneğin, genetik mühendisliği ya da yapay zeka sonsuz refahın yanı sıra insanın tamamen köleleştirilmesinin kaynağı olabilir. Ütopyayla ilgili bir konuşma, en farklı arzuların iktidar mücadelesi haline gelir. Komünizm gibi başarısız ütopyalar karşısında birçok kişi ahlaki nedenlerle ütopyaların gerçekleşmesini reddeder. Ancak, bu sorunun yanıtı her ne olursa olsun, ütopyacı düşünce, bir insanın kolay kolay kaçamayacağı güçlü bir güce sahip gibi gözükmektedir ve bu nedenle ütopyanın tarihi Platon'a kadar geri götürülebilir. Resource Utopia atölye çalışmasında, insanlığın ütopya sorusuna nihai cevaplar bulabilmemiz pek mümkün değil, ancak proje, bu konunun arkasındaki inanılmaz enerjiyi keşfetmenin ve bu keşiften başlamanın bir yolunu sunuyor.
 
Resource Utopia için ifade aracı olarak fotoğraf ve video sanatının seçilmesi, ilk bakışta gösteremeyecekleri gelecek yerine şimdiye adanmış görünüyor olmaları sebebiyle özel bir cazibeye sahiptir. Fotoğraf ve video şimdi ve şu anla ilgilenirken deklanşöre basıldığında bu artık geçmiştedir ve görüntüler hafızamızı doğrular. Aynı şekilde, teknik olarak üretilen görsel dünyalar, şimdinin içindeki geleceği keşfetmek, geleceğin içinde yer alan şimdiyi analiz etmek için kullanılabilir. Robert Jungk'un 1952'de yazdığı gibi: "Sabah bugün içerisinde zaten mevcut, ancak yine de zararsız olarak görünüyor; kendisini tanıdıkların arkasına saklamış ve oradan kendisini gösteriyor. Gelecek, şu andan tamamen ayrılmış bir ütopya değil; gelecek zaten başladı. Ancak zamanında fark edilirse hala değiştirilebilir.

 

Başvuru Şartları

  • Başvuru sahiplerinin 40 yaşın altında olması gerekir.

  • Başvuru sahiplerinin Türkiye'de ikamet etmesi gerekmektedir.

  • Başvuru sahipleri online platformlar (e-posta, wetransfer, dropbox) vasıtasıyla iletişim adresine bir başvuru dosyası göndermelidir:  petra.diehl@goethe.de

  • Başvuru dosyası teknik şartnameye uygun olmalıdır.

  • Başvuru dosyası 2 bölümden oluşmalıdır:

  • Proje önerisi: Atölye çalışması konseptiyle ilişkili; ilgi çekici, öznel, yenilikçi ve iletişimsel fotoğraf, video sanatı veya yeni medya temelli bir sanat projesi önerisi.  Proje önerisi, projenizi anlamamıza yardımcı olacak metin, görsel, eskiz ve ilgili herhangi bir materyali içerebilir.

  • Portfolyo: Daha önce gerçekleştirdiğiniz çalışmalarınızın görsel dokümantasyonu. Portfolyo,  pdf formatlı doküman veya web site bağlantısı olabilir.

 

Teknik Şartname


1. Başvuru dosyası eğer mail ile atılacaksa toplam 10 MB 'tan büyük olmamalıdır.
2. Başvuru dosyası eğer wetransfer veya dropbox ile atılacaksa toplam 100 MB 'tan büyük olmamalıdır.
3. Başvuru dosyası sıkıştırılmış tek bir zip dosyası olmalıdır.
4. Başvuru dosyası içinde yer alan proje önerisi bir word dökümanı (.doc veya .docx) veya bir pdf dosyası (.pdf) olmalıdır.
5. Başvuru dosyası içinde yer alan portfolyo eğer bir pdf dosyası (.pdf) olacaksa: Fotoğraflar 72 dpi çözünürlüğünde, uzun kenarı 2000 pixel ölçüsünde RGB, JPEG olarak hazırlanmalıdır.
6. Portfolyo eğer bir web sitesine yüklenmiş olacaksa:
Sitenin linkinin çalıştığından mutlaka emin olunmalıdır.
Sitenin linki başvuru dosyasına mutlaka yazılmış olmalıdır.

 

Daha Fazla bilgi ve ön başvuru için: noksart.space/projects

Başvuru için: goethe.de/ins/tr/tr/ver.cfm 

 

Başvurular petra.diehl@goethe.de adresine yollanmalıdır.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

All rights reserved. Unlimited Publications.

Meşrutiyet Caddesi No: 67 Kat: 1 Beyoğlu İstanbul Turkey

Follow us

  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon