top of page
Yazarın fotoğrafıUnlimited

Sanat dünyası çevrimiçine geçerken

Covid-19 salgınının küresel etkilerini bolca tartıştığımız bugünlerde sanat dünyasının çevrimiçi oluşumlarından en etkilisi Artsy’nin CEO’su Mike Steib ile pandeminin sanata olası etkileri üzerine bir röportaj yaptık. Geçtiğimiz hafta Black Lives Matter kapsamında kendi ekibinin yeni yol haritasını dijital bir mektup aracılığıyla paylaşan Steib’ın çevrimiçi etkileşim konusundaki başarısını mercek altına aldık


*Please scroll down for English


Röportaj: Yasemin Elçi


Mike Steib, Artsy’nin CEO’su, Artsy’nin izniyle



Korona virüsü sanat izleme alışkanlıklarımızı bir günde değiştirmedi. Dünyadaki koleksiyonerler İnternet üzerinden sergiler gezmeye ve alım yapmaya ilk kez bu dönemde başlamadılar. Galeriler epey bir süredir jpeg’ler üzerinden satış yapıyor. Hatta ilk çevrimiçi sanat fuarı bir kriz anında değil, 2011’in, 2009 krizinden güçlü bir şekilde çıkmış, 46,1 milyar euroluk bir küresel satışa ulaşmış bir pazarda ortaya çıktı. Bu büyümede Çin’in rolü önemli oldu. TEFAF Maastricht tarafından 2011’de yayımlanan ve kültürel ekonomist Dr. Clare McAndrew tarafından kaleme alınan Uluslararası Sanat Pazarı Raporu’na göre gelişmekte olan pazarların, ekonomik büyümeye gelişmiş pazarlardan daha fazla katkı sağlayacağı bir on yıl bizi bekliyordu.


E-ticaretin yaygınlaşması ve bilginin eskisinden çok daha hızlı paylaşılması ile farklı bölgelerdeki sanat üretimleri de çevrimiçi platformlar aracılığıyla daha görünür oldu. Yalnızca çevrimiçi düzenlenen ilk sanat fuarı VIP Art Fair, 2011 yılında 30 ülkeden 138 galeriye ev sahipliği yaptı. New York’taki James Cohen Gallery’nın kurucuları James ve Joan Cohan tarafından başlatılan fuarın direktörlüğünü ise -bugün Art Basel Miami Beach’in direktörü olan- Noah Horowitz üstlendi. Horowitz o zaman eski çalıştığım sanat galerisi x-ist’i ziyaret edip fuarı tanıttığında, bu ilk sanal sanat fuarının temsil ettiğimiz Türkiyeli sanatçıların eserlerini, fiziksel fuarlarla erişemediğimiz yeni koleksiyonerlere tanıtabileceğini düşündük. Christie’s, Sotheby’s ve Artnet hali hazırda çevrimiçi sanat müzayedeleri düzenlemeye başlamıştı, bu yeni düzene bizim de galeri olarak adapte olmamız gerekiyordu. Fakat, kendine has dinamikleri ile işleyen sanat dünyasının geleneksel yöntemleri esnetmek için biraz daha zamana ihtiyacı vardı. VIP Art Fair, yalnızca birazcık erken ortaya çıktığı için, çok uzun süre devam edemedi ve çevrimiçi sanat platformu Artspace tarafından satın alındı. Biz de böylelikle galeri olarak koleksiyonerle direk temasın ve ilişki kurmanın hala en kilit nokta olduğuna ikna olduk.


İlişkiler tabii ki bugün de çok önemli, ancak yeterli değil. E-ticaret savaşları, sosyal medya hesapları ve her gün patlayan e-posta kutuları beynimizi milyonlarca görsel ve veriyle dolduruyor. Bir koleksiyoner tanımak satış garantisi yerine geçmediği gibi, çevrimiçi bir hesabın varlığı da çevrimiçi ortamda başarıyı garantilemiyor. Etkili dijital stratejiler kurgulamak artık bir lüks değil ihtiyaç, çünkü bu kanal hem galeri hem de müzayede evleri için yeni alıcılara ulaşmanın çok etkin bir yöntemi olarak kendini ispatladı bile. 2020 Art Basel ve USB Global Sanat Pazarı Raporu’na göre 2019’daki çevrimiçi satışların yüzde 57’si yeni alıcılaraydı. Öyle görünüyor ki, izleyiciye hem çevrimiçi hem de çevrimdışı olarak kaliteli bir deneyim sunmak artık galerilerin yükselmesi, hatta hayatta kalması için kritik bir hal aldı.


David Zwirner Galeri 2017’de, ardından Gagosian da 2018’de online viewing rooms (çevrimiçi sergi odaları) açtıktan sonra birçok galeri onları takip etti. Fakat dünyadaki her galeri web ve mobilde bu yatırımı yapmak, dijital uzmanlarla çalışmak için gerekli maddi imkâna sahip değil. Hatta fiziksel mekânı olmayan galerilerin çevrimiçi görünürlüklerine daha da yoğunlaşmaları gerekiyor. Bu noktada çevrimiçi sanat platformları ve çevrimiçi pazar yerleri devreye girerek, global izleyiciye erişimi ve güvenli alışverişi kolaylaştırarak hem fiziksel mekânı olan hem de olmayan galeriler için bir yardım eli uzatıyor.


Artsy’nin galerilere sunduğu hizmetleri ilk kez 2014 yılında o dönem Artsy Galeri İş Birlikleri Müdürü (Asya ve Orta Doğu Yöneticisi) Süreyya Wille’nin İstanbul ziyareti sırasında öğrendim. Galerileri uluslararası koleksiyonerlerle bir araya getirmeyi hedefleyerek yola çıkan Artsy bugün galeriler, müzayede evleri ve fuarlar için öncü bir platform haline geldi. Uluslararası sanatçıları keşfetmek ve güncel haberleri takip etmek için de kapsamlı ve kaliteli içerikler paylaşmaya başladı. Art Genome Projesi ile sanat tarihsel bir kodlamaya giderek sanatçılar ve akımlar arasındaki ilişkileri haritalayan, böylelikle kullanıcılara aradıklarıyla ilişkili içerikler sunarak kişiye özel tasarlanmış bir deneyim yaşatmayı hedefleyen bir çalışmaya atıldı. Ayrıca, belli başlı müzayede evleri ve galerilerle iş birliği içinde yürüttüğü consign bölümü ile koleksiyonerlere ellerindeki eserleri satışa çıkarma hizmeti sunmaya başladı.


Mike Steib 2019’un Haziran ayında Artsy’nin CEO’su olarak göreve başladı. Öncesinde bir milyar dolara satılan The Knot adlı sitenin ana şirketi XO Group’un CEO’luğunu üstleniyordu. Kariyeri boyunca Google, Vente-Privee USA, NBC Universal ve McKinsey&Company’de de üst düzey pozisyonlarda bulundu. Dijital dünyada oldukça kapsamlı bir deneyime sahip olduğu için, Artsy’e geldiğinde atacağı ilk adımları hızlıca kurguladı. Bunlardan bazıları alımları daha pratik ve hızlı bir şekilde tamamlamayı sağlayacak Buy Now (Şimdi Al) ve Make Offer (Teklif Ver) tuşlarını tasarlamak oldu. Artsy bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da sanat piyasasının çevrimiçi’ne güvenmesi ve gerekli geçişleri rahatlıkla yapabilmesi için önemli bir itici güç olmaya devam edecek. Mike Steib ile Artsy’nin pandemi sürecinde galerileri nasıl desteklediği ve bu dönemin sektörü nasıl etkilediği hakkında konuştuk.


Artsy New York merkez ofisinden bir fotoğraf, Artsy’nin izniyle



Pandemi uzun vadede alıcıların davranışlarını nasıl etkileyecek? En hızlı belirtiler neler oldu?

Pandemi, endüstrinin dijital olarak gelişmesi ve keşiften işleme kadar alıcıların kolay ve tek duraklı alışveriş yapma isteklerine hızlı bir şekilde cevap vermesi gerektiğini gözler önüne serdi. Koleksiyoncular bize daha kapsamlı, şeffaf, az sürtüşmeli ve daha kamuya açık fiyatlandırmalı bir sanat piyasası istediklerini söylüyorlar. Artsy’nin on yıllık deneyimi, Artsy’yi sanat endüstrisinin tek küresel dijital piyasa mekânı hâline getirdi. Bu hem satıcılara hem de alıcılara iyi bir hizmet sunduğumuz anlamına geliyor. Editöryal olarak ve data aracılığıyla bilgilenmeleri, satışta olan sanat eserlerini kolaylıkla keşfedebilmeleri ve bir tıkla güvenli bir şekilde işlemlerini gerçekleştirebilmeleri için koleksiyonculara samimi ve güvenli bir pazar yeri sağlıyoruz. Endüstrinin dijitale adaptasyonu pandemi sonucunda hızlanmaya devam ettikçe, ki bence bu sanat dünyası için gerçekten olumlu bir gelişme, koleksiyoncuların ihtiyaçlarını karşılamak için daha büyük bir kapsayıcılık ve şeffaflık öngörüyoruz.


Mart 2020’den bu yana Artsy’nin web trafiği nasıl değişti? Bu trafiğin satışlara yansıdığını düşünüyor musunuz?

Sanat eserlerindeki tüketici etkileşimi ve araştırmaları aybeay önemli ölçüde arttı. Yılın ikinci çeyreğinde e-ticaret kanallarındaki işlemler yüzde 300’e kadar yükseldi ve alıcıların yüzde 60’ı yeni. Galerilerimizin bu kanallardaki ticari başarısı arttı. Ayrıca pazar yerimize katılmak için yapılan başvuruların yüzde 50’nin üzerinde arttığını gördük. Bunun yanında, sadece çevrimiçi düzenlenen sanat fuarları ve müzayedelerdeki iş birliklerinden oldukça iyi sonuçlar elde ettik: arteBa’yı tüm sergicilerin erişimine açtık ve sayfa görüntülemede yüzde 1000’den fazla artış olduğunu, açıldığının sadece onuncu gününde sanat eserleri araştırmalarının sayısında 2019’a kıyasla yüzde 805’ten fazla artış olduğunu gördük. Yakın zamanda Artsy’ye özel gerçekleşen Seul Mezatı, 30’dan fazla ülkeden katılımcı çekti; bunların yüzde 40’ı ise Artsy için yeniydi.


Bu zorlu dönemde galerileri nasıl desteklemeyi planlıyorsunuz?

Bu kritik dönemde, hayatta kalabilmek için satış yapmak durumunda kaldıklarından, partnerlerimizden daha fazla talep alıyoruz. Fransa’daki bir galeri bize Artsy’de yakın zamanda gerçekleşen e-ticaret satışlarının galerilerini iflastan kurtardığını söyledi. E-ticaret kanallarımız, partnerlerimiz için değer olarak geçtiğimiz dört hafta içerisinde ve son beş haftanın üçünde rekor satışlar gerçekleştirdi. Avrupa’daki kanalımızı Mart’ta açtıktan sonra Artsy’ye katılan tanınmış bir İtalyan galeri, 45’ten fazla satış gerçekleştirdi. Sektörü ve partnerlerimizi desteklemek adına iptal edilen ya da ertelenen fuarların çevrimiçi edisyonlarını, ek olarak Masterpiece London ve Art Paris için planlanan özel çevrimiçi fuarlar düzenledik. Ayrıca müzayede evlerinin canlı satışlarını Artsy’e özel çevrimiçi mezatlara çevirdik – bu mezatlar ilginç bir şekilde iyi performans gösterdiler. Yalnızca sitemizde gerçekleşen bazı fuarlarımıza partnerimiz olmayan galerileri de dahil ettik. Artsy’ye yeni katılan ve hayatta kalabilmek için çevrimiçi’ne dönmek durumunda kalan galerilere indirimler sunduk.


Artsy koleksiyonerler için referans noktası olmayı hedefliyor mu? Eğer öyleyse halka/herkese hitap ederken en önemli koleksiyonerleri de aynı anda nasıl elde tutmayı planlıyor?

Bir koleksiyoncu yılda birkaç defa sanat satın alabilir, ama çoğu her gün bazı şekillerde sanatla ilgileniyor. Bu yüzden ayda bir milyondan fazla izleyiciyi çeken, sektörün önde gelen editöryal bölümümüze ağırlıklı olarak yatırım yaptık. Instagram’da bir milyondan fazla takipçiyle sosyal medyada güçlü bir görünürlüğe sahibiz. Önde gelen küresel bir pazar yeri olarak, 850’den fazla müze ve sanat kurumuyla iş birliği içerisinde alıcıların koleksiyonlarına ulaşmalarını ve ilgilendikleri sanatçılar hakkında daha fazla içerik elde etmelerini sağlarken, sanatçıların kariyerlerine ve piyasa gidişatlarına da ışık tutuyoruz.


2019 Art Basel ve UBS Küresel Sanat Piyasa Raporu’na göre “Düşük seviyelerden başlamış olsalar da Çin dışında en hızlı büyüyen e-ticaret pazarlarından bazılarının önümüzdeki beş yıl içerisinde Hindistan, Endonezya, Meksika ve Güney Afrika olması bekleniyor.” Bu ülkelerin çevrimiçi sanat piyasasında da daha büyük bir payının olacağını düşünüyor musunuz?

Evet. Örneğin Hindistan’daki Vadehra Art Gallery, Meksika’daki Parque Galeria ile Endonezya ve Güney Afrika’dan da birçok galeri ile çalışıyoruz. Artsy gerçek anlamda küresel bir platform olduğundan, bu galerileri sadece kendi bölgelerindeki alıcılarla buluşturmuyor, onları dünya genelindeki koleksiyoncularla da tanıştırıyoruz. Artsy’deki bir alıcı ile satıcı arasındaki ortalama mesafe yaklaşık üç bin mil. Ayrıca 100’den fazla ülkeden 3200’den fazla uluslararası ticari partnerle çalışarak bu ve diğer pek çok bölgedeki galerilerden sanat eserleri sunuyoruz. Revaçta olan envanteri milyonlarca uluslararası koleksiyoncuyla eşleştiriyoruz. Küresel çapta ekonomiler büyürken ve sanat piyasaları olgunlaşırken, daha fazla sanatın çevrimiçi işlem görmesini bekliyoruz.


İnternet’teki bilgi ve görüntü bolluğu alıcıyı boğabilir ve onu eyleme geçmekte kararsız bırakabilir. Sizce bilgi paylaşırken etkileşim yaratmanın en iyi yolu nedir?

Öncelikle, kişilerin seçimlerini daraltmalarına yardımcı oluyoruz. Seveceklerini düşündüğümüz sanatı koleksiyoncularla eşleştirmek için kürasyon, sanat genom algoritması (Art Genome Project) ve veri bilimini kullanıyoruz. Etkileşime geçtiklerinden itibaren, satın almak için gerekli güveni sağlayacak her şeyi, sanatçının geçmişinden sanat piyasasının iç yüzüne kadar bilmeleri gereken her türlü bilgiyi sağlıyoruz.



 


As the art world turns to online


In these days which global effects of Covid-19 outbreak are discussed a lot, we got together with Mike Steib, the CEO of Artsy, which is one of the most influential online formations of the art world, to talk about the possible effects of the pandemic on art. Within the scope of Black Lives Matter last week, we have examined the success of Steib, who shared his team's new roadmap via a digital letter, on online interaction


Interview by: Yasemin Elçi


Solda: Artsy’nin Şimdi Al_Teklif Ver E-ticaret Kanalı,

Masaüstü ekran görüntüsü, Artsy’nin izniyle

Sağda: Artsy mobil uygulama, Müzayede görseli, Artsy’nin izniyle



It wasn’t the coronavirus that suddenly changed our approach to viewing art. Collectors didn’t start buying art in online viewing rooms just recently. A nice jpeg file has been a strong enough sales pitch for many years. The first online fair was not born out of a crisis, but in the strong market of 2011 with €46.1 billion in sales after solidly recovering from the crisis in 2009. China played a key role in this recovery and in fact, according to the International Art Market Report commissioned by TEFAF Maastricht and compiled by the cultural economist Dr. Clare McAndrew, the next decade would be “the first period when emerging market countries contribute more to global economic growth than developed ones.”


As e-commerce gained more importance and information was shared as quickly as ever, online art platforms would certainly help bring out art from different regions. The first art fair held entirely online was the VIP Art Fair, hosting 138 art galleries from 30 countries in 2011. It was founded by James and Jane Cohan (owners of James Cohen Gallery in New York) and directed by Noah Horowitz who is now Director Americas for Art Basel's show in Miami Beach. When Horowitz visited the Gallery x-ist in Istanbul (where I was working at the time), we believed this first-ever virtual international fair would generate new buyers for Turkish artists that were inaccessible to us through physical art fairs. Christie’s, Sotheby’s and Artnet had online art auctions already, so as a gallery we also needed to adapt too. However, the art world, with its unique dynamics, took a while longer to stretch its traditional ways of operating. VIP Art Fair did not continue very long, only because it was early and was soon acquired by Artspace, an online marketplace for contemporary art. Thus, as a gallery we concluded that physical contact and establishing a relationship with the collector were still key.


As e-commerce gained more importance and information was shared as quickly as ever, online art platforms would certainly help bring out art from different regions. The first art fair held entirely online was the VIP Art Fair, hosting 138 art galleries from 30 countries in 2011. It was founded by James and Jane Cohan (owners of James Cohen Gallery in New York) and directed by Noah Horowitz who is now Director Americas for Art Basel's show in Miami Beach. When Horowitz visited the Gallery x-ist in Istanbul (where I was working at the time), we believed this first-ever virtual international fair would generate new buyers for Turkish artists that were inaccessible to us through physical art fairs. Christie’s, Sotheby’s and Artnet had online art auctions already, so as a gallery we also needed to adapt too. However, the art world, with its unique dynamics, took a while longer to stretch its traditional ways of operating. VIP Art Fair did not continue very long, only because it was early and was soon acquired by Artspace, an online marketplace for contemporary art. Thus, as a gallery, we concluded that physical contact and establishing a relationship with the collector were still key.


Building relationships are still critical, but we cannot cling onto this “common sense” forever and instead need to look for the other pieces of the puzzle. In the midst of e-commerce wars, social media accounts and overcrowded inboxes, our minds are flooded with information and images. As “knowing” a collector doesn’t guarantee a sale, online presence does not assure online success in the new world order. Implementing effective online strategies is not a luxury but has become a necessity as this channel has already proved its importance in accessing new collectors. According to The Art Basel and UBS Global Art Market Report 2020: “for those dealers who made online sales in 2019, 57% were to new buyers.” Therefore, it seems that providing a high quality experience in both online and offline platforms will be crucial for a gallery’s prosperity, or even survival.

Since David Zwirner launched its online viewing room in 2017 and Gagosian in 2018, many other galleries followed. However, not all galleries are able to make this investment in web and mobile along with hiring digital experts, especially when the roads ahead are rocky. Furthermore, galleries that do not have an offline space might have to put in extra effort to sustain their online visibility. This is where online art platforms and online marketplaces come to the rescue, providing global reach and safe and easy online solutions that will support galleries with or without physical spaces.


I learned about Artsy’s services in great detail from Süreyya Wille in 2014 when she first visited the Istanbul galleries as the Gallery Partnerships Manager, Head of Asia and the Middle East. What started as an online platform connecting artists with otherwise inaccessible collectors became a leading online marketplace for galleries, auction houses and fairs as well as a central resource to learn about artworks, trends and current shows. Artsy’s Art Genome Project (the ongoing art historical study that maps out the characteristics that connect artists and movements) aims to provide users with a more dynamic and customised experience, and also to discover “related” artworks or artists in addition to the ones they are searching for. Furthermore, collectors can resell their art through Artsy’s “consign” section that works in partnership with premier auction houses and galleries.

Mike Steib was appointed as CEO of Artsy in June 2019. He was CEO of XO Group Inc (NYSE: XOXO), the parent company of The Knot, which sold for nearly one billion dollars. His earlier professional experiences include leadership roles at Google, Vente-Privee USA, NBC Universal and McKinsey & Company. With a striking e-commerce experience, he immediately defined the next steps for Artsy. The first changes he implemented were the “Buy Now” and “Make Offer” options for collectors that reduced the time to close deals. Artsy will surely continue to be a formidable force behind the art industry’s transition to online solutions and growing trust in them. We spoke with Mike Steib about how Artsy has been supporting galleries throughout the pandemic and how this period affected the industry.


How will the pandemic impact the behavior of the buyers in the long-term? What are the more immediate signs?

The pandemic has highlighted the need for the industry to evolve digitally and quickly address buyers’ desire for easy, one-stop shopping from discovery to transaction. Collectors tell us they want a more inclusive, transparent and low-friction art market with more public pricing. Artsy’s decade-long experience building the art industry’s only at-scale global digital marketplace means we are well positioned to serve both sellers and buyers: we provide a welcoming, secure marketplace for collectors to become informed through data and editorial, easily discover artwork for sale, and make transactions safely at the click of a button. As the industry’s adoption of digital continues to accelerate as a result of the pandemic —which is really positive for the art world— we anticipate greater inclusivity and transparency to meet the needs of collectors.


How has the traffic of Artsy changed since March 2020? Do you see it reflecting on sales?

Consumer engagement and inquiries on artworks are both up significantly month over month. Transactions by value on our e-commerce channels are up 300% so far in Q2 year to date and over 60% of the buyers are new to Artsy. Our galleries are experiencing increased commercial success using these channels, and we’ve seen a 50%+ increase in inbound applications to join our marketplace. We’ve also driven strong results for partners with special online-only editions of art fairs and auctions: we opened arteBA to all their exhibitors and saw 1000%+ increase in page views, as well as an 805%+ increase in the number of inquiries on artworks within just 10 days of launching, compared to 2019; and our recent exclusive on-Artsy Seoul Auction sale drove registrants from 30+ countries, 40% of which were new to Artsy.


How do you plan to support galleries during this challenging period?

We’re driving more demand for our partners at this critical moment when they need to make sales in order to survive. One partner in France told us that several recent e-commerce sales on Artsy saved their gallery from insolvency. Our e-commerce channels have driven record-breaking sales for our partners by value the past 4 weeks, and by volume 3 out of the last 5 weeks. One leading Italian gallery that joined Artsy after we launched the channel in Europe in March made more than 45 sales. To support this industry and our partners we’ve also staged online-only editions of several canceled or postponed fairs and have additional exclusively-online fairs planned for Masterpiece London and Art Paris, among others, plus we’ve transitioned auction houses’ live sales to Artsy-exclusive online-only auctions, which have performed extremely well. We’re including non-partner galleries for some of our online-only fairs and providing discounts to galleries who are new to Artsy and need to move online to survive. We’re also continuing to work with our galleries facing financial hardship on their costs as a result of the pandemic.


Is Artsy looking to be a reference point for collectors? If so, how do you plan to maintain top-end clientele while appealing to the general public?

A collector may buy art several times per year, but most engage with art in some way every day. That is why we’ve invested heavily in our industry-leading Editorial that attracts over 1 million viewers per month and developed a strong social media presence with over 1 million followers on Instagram. As a leading global marketplace, we also provide rich insights into artists’ careers and market trajectories, whilst also partnering with 850+ museums and art institutions allowing buyers to browse their collections and gain further context about artists they’re interested in.


The Art Basel and UBS Global Art Market Report 2019 indicates that: “Although starting at much lower levels, some of the fastest-growing e-commerce markets besides China in the next five years are expected to be India, Indonesia, Mexico, and South Africa.” Do you think these countries will soon contribute a greater share to the online art market as well?

Yes. For example, among others, we work with Vadehra Art Gallery in India, Parque Galeria in Mexico, and others in Indonesia and South Africa. And because Artsy is a truly global platform, we are not only connecting those galleries with buyers in their own regions, we are introducing them to collectors around the world. The average transaction distance between buyer and seller on Artsy is around 3,000 miles, and with 3200-plus international commercial partners on our marketplace in 100+ countries we offer artworks from galleries in these countries and regions, as well as many others. We match in-demand inventory with our million-plus international collectors. As economies grow and art markets mature across the globe, we expect more art to transact online as well.


The abundance of information and images on the web might overwhelm a buyer and make him/her more hesitant to act. In your experience, what is the most effective way to information sharing to spur engagement?

First, we help people to narrow down their choices. We use curation, our art genome algorithm, and data science to match collectors with the art we think they will love. Once they engage, we provide everything they need to know, from the history of the artist to the art market insights that give them confidence to make the purchase.



 



*You can read below the digital letter, which contains the new roadmap and next steps of Artsy team, in the scope of Black Lives Matter movement.


To our Artsy community,

Artsy stands in solidarity with the Black Lives Matter movement and all marginalized communities that have for too long faced injustice and inequity.

In the days and weeks since the tragic killings of Rayshard Brooks, George Floyd, Breonna Taylor, Ahmaud Arbery, Riah Milton, Dominique Fells, and countless others before them, our team has been confronting the institutionalized racism and systemic injustice that exists in the world today and specifically in the art world. Art has the power to memorialize the human experience and shape culture, but for too long, the art world has offered a predominantly white male perspective and excluded the voices and participation of others.

While Artsy has made efforts to broaden and democratize the art world, our efforts have not been enough. We recognize we can no longer simply be “not racist” in our marketplace and our workplace but must strive to be actively anti-racist. To best serve the community and the legacy of art, we must do more to actively support and represent more diverse and marginalized artists and business owners.

As a next step, Artsy will be committing our time and resources to the following priority initiatives:


1. Create a more diverse, inclusive, and equitable team. We are reconstructing our hiring processes and setting ambitious diversity goals for our recruiting practices across all roles and global offices, as well as reviewing our cultural and HR practices to ensure all our team members are supported and treated equitably in their Artsy experience. We will hold our team accountable to concrete measures of success in our company’s Objectives and Key Results.


2. Champion an equitable and inclusive marketplace. We will leverage our marketplace, editorial and curatorial coverage, and social media to represent and promote more Black, marginalized, and minority artists and art businesses who have been underserved by the art world. We are also developing a group to review our recommendation algorithms and the representation of diversity in Artsy’s marketplace with targets and metrics for accountability.


3. Educate our audiences on inequity in the art world. In addition to our social media and editorial coverage, we have developed resources on inequity within the art industry and the world at large for those looking to listen, learn, donate, and act—which you can find here.

4. Raise funds to combat racism. As a company, we are raising $1 million through benefit auctions and collections for social justice causes.


We ask that you hold us to our commitments and transform the art world with us. This is more than a moment, and we know real change takes a long-term effort. We will be in touch later this year to share progress on our commitments.


Finally, if you have feedback for us, we want to hear from you, especially members of marginalized communities whose personal experiences with racism and injustice can better educate us all in this journey. Please reply to this email with your thoughts and suggestions.


Thank you,

Mike Steib, CEO

Dustyn Kim, CRO

Everette Taylor, CMO

Elisa Colombani, VP of People

Sandy Cass, CFO

Marina Cashdan, VP Content & Brand

Samuel Rozenberg, EVP Product & Engineering

Marisa Todd, VP of Product

Hugo Liu, Chief Scientist

Jeffrey Yin, General Counsel & Head of Corporate Development

Commentaires


bottom of page