Sınırların belirsizliği üzerine

Ilgın Seymen'in beşinci kişisel sergisi İşsiz Nesneler • Canlılığın İzleri, çevre ve insan ilişkilerine Romantik dönem yazarlarının doğayı gözlemlediği pencereden dahil oluyor


Ilgın Seymen, Odyssey of Growth


İşsiz Nesneler • Canlılığın İzleri, Ilgın Seymen'in çevre ve insan üzerine soyutlayarak devam ettiği bir üretimin sonucu olarak Galeri Bosfor'un Karaköy'deki sergi mekanında 13 Mayıs'ta açılacak.


Sanatçının beşinci kişisel sergisinde orman, toprak, deniz ve gökyüzü birbirine karışarak çevre ve özne arasındaki sınırları giderek belirsiz kılıyor. Sergi mekanının kurgusuyla en yakından en uzağa değişkenlik gösteren görüş mesafeleri, belirsizleşen sınırlar arasında bir yolculuk üretiyor.



Ilgın Seymen, Unemployed Objects


Kendisi ve dünya arasındaki diyalog üzerinden ele aldığı konuları gözlem, araştırma ve düşünsel süreçle irdeleyen Seymen'in sanat pratiği, bu sürecin bir üretimle son bulmasıyla oluşuyor. Seymen, sergi dahilinde kültürde yer etmiş olan nesneleri, işlevsizleştirildikleri alandan ayırarak cazip ve yeniden bakılabilir hale getiriyor.


Basit ve gündelik malzemelere, ve hatta beton yapıdan kopan moloz parçaları gibi fark edilmeyen nesnelere var olabilecekleri yeni bir alan açan sanatçı, kolaj, video, buluntu nesnelerden oluşan heykel ve yerleştirme gibi farklı üretim türlerini bir arada sergiliyor.


Ilgın Seymen, Odyssey of Growth


Canlılar, cansızlar, doğal olanlar ve sentetik olanlar, doğal ortamda birbirine geçen özne ve nesne gibi unsurlar Ilgın Seymen'in İşsiz Nesneler • Canlılığın İzleri adlı sergisinde bir araya geliyor.


13 Mayıs'ta açılacak olan sergi, Galeri Bosfor'da 18 Haziran'a kadar görülebilir.