nihayetinde yalnızca eksik ifadelerin anlamı var

Kemal Seyhan, mekana özgü bir müdahale olarak tasarlanan sergisi FUTUREGARDEN'da, geçmişteki renkli üretimlerinin zaman bilgisini siyah-gri ile boyayarak gizliyor, oluşan boşluklar mekanla yeni bir anlam kuruyor



Viyana ve İstanbul'da yaşayan Kemal Seyhan'ın, Viyana'da yaptığı FUTUREGARDEN eskizlerinin hikayesi galerici ve küratör Amer Abbas'ın aynı adlı kafesine uzanıyor. Kafenin Esterházypark’a bakan pencerelerinden, Viyana'nın savaşa dair belleğinde kötü şöhretli bir uçaksavar kulesi görünür. Kule, 1991'de Lawrance Weiner'ın yerleştirdiği Zerschmettert in Stücke (im Frieden der Nacht) / Smashed to Pieces (In the Still of the Night) yapıtıyla savaş karşıtı bir anlama sahip olur.


Kemal Seyhan, 1993 yılında Michaelkirche'de katıldığı grup sergisinden sonra Viyana'nın görsel tarihi ile bir diyaloğa girmenin yolunu, aynaya benzer nesneler ve resim yüzeyleri üzerinde çalışmakta bulur. Kırılgan şimdinin kaygılarını tarif etmek, sanatçıyı geleneksel resmin dışına çıkartan bir yola sokar.



Weiner'ın yerine lokanta açmak için 2019'da kaldırılan yapıtı, paramparça edilmiş olur. Sanatçının Pi Artworks'te açılan dördüncü kişisel sergisi olan FUTUREGARDEN, renkli yapıtlarının üzerini kaplayan siyah-gri boyanın, yüzeyde oluşturduğu boşluklar ve mekansal boşluklar arasındaki ilişkiyi irdeliyor. Nihayetinde sadece boşlukların anlamlı olduğunu belirten sergi, kalıcı olmayan bir yerleştirmeye dönüşüyor.



Kemal Seyhan'ın FUTUREGARDEN sergisi, Pi Artworks binasında 23 Nisan'a kadar ziyaret edilebilir.